Snel klaar! Armbreien


Super snel breien

Arm breien is een manier om super snel een sjaal, een poef of een vloerkleed te breien. Klaar in no-time en erg leuk om te zien. Hier zie je een aantal voorbeelden en video’s over armbreien zodat je het zelf ook eens kunt gaan proberen.

De meeste armbrei projecten worden gedaan met dikke wol, je armen zijn nu eenmaal geen dunne breipennetjes. Ook dat maakt natuurlijk dat de sjaal die je ermee maakt af is voor je het weet.

Naast breien met je armen, kun je ook breien met je vingers. Iets ingewikkelder om te doen, maar nog steeds erg snel.

Dus geen breipennen bij de hand? Geen probleem met een bolletje wol en je armen kom je ook een heel eind!

 Breien met je armen

Op de site van Simply Maggie kun je lezen en zien hoe zij deze mooie sjaal breit met haar armen.

arm breien

 

En in deze video zie je hoe je ze de sjaal afkant en verder afwerkt.Leren arm breien

 

En wat dacht je hiervan, Katia laat in deze video zien hoe je deze sjaal kunt maken in een paar minuten:

arm breien techniek

 

 

Deze video laat je (deels in slow motion) zien hoe je  kunt breien met je armen.
video arm breien

 

 …

Deze Nederlandse video laat je heel duidelijk zien hoe je met je armen een sjaal kunt maken.

Armbreien video

 

 

Ook in deze video kun je goed zien hoe je moet breien met je armen.leren arm breien video

 

 

En dit gaat ook super snel:
snel arm breien

 

 

Hier een duidelijke uitleg in het Duits over hoe  vingerbreien ook al weer in zijn werk gaat:
vinger breien

 

 

En nog een manier om met je vingers te breien: (Geluid even uit zetten, er is een vervelend gebrom te horen)hand breien, vinger breien

 

Breipatroon

Op de site van RedHeart vind je een gratis breipatroon voor het breien van een kol met je armen. Op het patroon, wat je direct kunt downloaden, staat ook een duidelijke uitleg met foto’s over hoe je de kol maakt.

armbreien kol patroon

…..

 

The Knitted army – arm breien als kunstwerk

Op de site van kunstenaar Andrea Brena, vind je arm breiwerken die gemaakt zijn in het kader van the Knitted Army serie. In dit filmpje zie je, in sneltrein vaart, hoe er een grote zitzak/kussen gebreid wordt:

Arm breien video

En op zijn site kun je verschillende handgebreide, of beter gezegd armgebreide items bewonderen zoals deze stoel en deze poef.

Arm breien  stoel

gebreide poef

 

Breien met een kartonnen doos

Heb je lekker dik garen en wil je daarmee aan de slag zonder breipennen? Dan kun je een kartonnbrei raam zelf makenen doos gebruiken als een soort brei raam. Deze website laat je zien hoe je dat doet.

Je maakt er een soort van reuze brei raam van en kunt met super dik garen aan de slag.

 

 

 Workshop armbreien in Alkmaar

Wil je ook leren hoe je super snel een sjaal kunt breien, dan kun je een workshop armbreien volgen bij Workshops Alkmaar. Klik hier voor de details.

workshop arm breien

 

 

 

 

 

 

 

.


Kijk ook even hier:

breipatronen van dierenleuke breiboeken